Till senaste kommentaren

Vilken kulör ska jag välja för att få NCS S 0502-Y?

Vilken av era färdig kulörer motsvarar NCS S 0502-Y?
CLAES GÖRAN ANDERSSON

Kommentarer

  • Hej Claes Göran

    Tack för din fråga.
    Vår fabriksklara kulör Tonad Vit är ställd att likna NCS S 0502-Y.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar


    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej! Jag hakar på här: sökte samma ncs och fick visat för mig Fajans och Tofu. De är lika men inte identiska på proverna, men har samma NCS  1002-y.
    Ska leta efter prov på Tonad vit, men vad skiljer fajans och tofu?



    Emma
  • Hej Emma
    tack för din fråga.

    Om du önskar måla med kulören S 0502-Y från NCS färgkarta och ahr tittat på prov för just denna kulör rekommenderar jag att du i butik ber att få just denna tillblandad.
    Förutom våra egna framtagna kulörer och färgkartor så använder vi och tillblandar kulörer bla NCS färgkarta och du kan därför få exakt NCS S 0502-Y tillblandad hos alla våra återförsäljare.


    NCS färgkarta innehåller få kulörer i jämförelse med hur många kulörtoner och nyanser av dessa våra ögon kan uppfatta.
    Våra egna framtagna kulörer kan därför mer ses som komplement till NCS och när vi tar fram dessa så skiljer de därför ofta till den kulör i NCS färgkarta som är mest lik vår egna kulör.

    Den kulör bland våra egna som mest liknar S 0502-Y och som finns som kulörprov är 9 Äggskal. Men önskar du exakt NCS S 0502-Y kan du alltid be att få denna tillblandad i provburk.

    Skillnader mellan Tofu och Fajans är att Fajans är aningens varmare med draging mot det gula/röda hållet och i jämförelse kan Tofu upplevas mer gul med dragning mot gula/gröna hållet.
    Men båda är lite mer grå än Tonad Vit,9 Äggskal och NCS S 0502-Y.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.


    Vänlig hälsning

    Christina

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.